Friday, March 30, 2007

Alene i Australia

Denne berg og dal bannen er bare hærlig!

Er vel på tide med en liten oppdatering her igjen!
Nå har jeg reist alene i litt over en uke etter at meg og Espen fant ut at nå var vi virkelig leie av hverandre! Så jeg ble ikke mange dagene på Cornulla beach,,,selvom det var en fantastisk plass!
Så jeg satte meg ned å starta å planlegge hva jeg skulle gjøre og første pri. var vel egentlig å finne en jobb som jeg kunne ha ei god stund! Derfor tenkte jeg at jeg skulle gi fruit picking en ny sjanse.....Så planen blei å reise opp til Quinsland og finne en jobb der! Snakka med en fyr fra Canada og han hadde en del venner som var i bundaberg og plukka frukt og det skulle visst være bra! Så jeg ringte harvest line,,,(Er en plass man ringer får å få gårdsarbeid) og nettopp de hadde ledige jobber i Bundaberg, så jeg bestemte meg får å stikke opp der.....så nå har jeg gjort noen stopper på veien og truffet utrolig mange hærlige,rare ,,morsomte osv folk på min vei!

Jeg tok en buss fra Sydney til surfers paradis,,,,dvs 17 timer på buss,,,,og jeg var i surfers i 4 dager......dette tror jeg må være det beste og kulaste hostellet jeg har vært på så lenge jeg har reist! Skjedde veldig mye her,,,det hadde som vanlig en 7 dagers fest plan,,,hehe,,,,,så alltid en fest! Fekk en bra start på hostellet,,,,la meg inn på et 8 manns rom,,,kom inn og kikka rundt meg,,,joa,,,her bodde det 7 jenter! Så jeg kikka på nøkelen igjen og ja,,jeg var på rett rom! Så jeg la meg bare ned og slappa av og nøyt livet,,,hehe! Ble kjent med ei jente fra Korea og vi stakk til movie world den ene dagen! Og hva skal jeg si om movie world,,,,,,helt fantastisk! Endelig noen skikkelige berg og dal baner! Alle atraksjonene var bygd opp fra ulike filmer! Du hadde scoobie doo avdelinga der man satte i ei våkn som tok deg inn i scoobie doo land,,,,helt utrolig,,,,,,,plutselig går man inn i en heis og så havner man i en storbygning og den berg og dal banen, med scoobie doo musikk i bakgrunnen.........ja vet jeg er barnslig! Men det mest fantastiske må ha vært tømmer renna! Her tror jeg dyreparken har veldig mye å lære! Den var laget i forbindelse med filmen Wild Wild West! Så man sitter i denne tømmerstokken og blir dradd opp en bakke som vanlig! Men når man kommer opp denne bakken så blir lukka inn i et rom og stokken vrier seg rund og plutselig åpner det seg en dør bak og man renner baklengs ut i en renne uten vann! Etterhvert så treffer båten vannet igjen og man flyter baklengs et stykke før båten vrier seg igjen! Så reiser man inn i en Wild Wild West verden og avslutter med en gigantsik bakke der man rett og slett bare blir dødsblaut! Så dette var verd pengene!

Kan fotelle videre om jentene på rommet! Ho ene,,,,,ei fransk jente måtte absolut ha en jobb her en kveld,,,,så ho dressa seg opp gjekk fra bar til bar og spørte etter jobb,,,,,,,joa ,,,,,,ho fekk jobb som stripper og var utrolig glad for det,,,,hva gjør man ikke får penger :D Så har du Becky fra england/spania som jobber på hostellet og har greitt å blitt gravid! Så var det ei som skulle ha alle med på en fest, fordi ho kjente de beste plassene og alle kom til å ha det gøy med ho,,,,,hmmmm,,,,,,,tror ikke ho hadde helt kontroll når ho kom ut fra hostellet! Men men nok om det....

Igår var siste natta på hostellet så derfor måtte jeg ta noen øl,,,,,,dette ente jo med den high school festen! Amerikanerene og Kanadierene lagde trakt med slange og da var det bare å gape opp å drikke,,,,,,,hehe,,,,joa,,,,kult det! Skjønner nå hvorfor det blir vilt på sånne fester!

Nå har jeg gjort en 1 dags stopp i Brisbane før jeg tar bussen opp til bundaberg i mårra! ;) Har ikke fått sett så mye av byen,,,men den virker utrolig kjedelig! Hehe!

Hva mer skal jeg si! Jo,,,,fekk sett en Home and away episode her en dag,,,,og Åshild,,visst du lurer på hvor mange av de gamle som enda er med så kan jeg si at jeg kjente nesten ikke igjen en skuespiller! Nesten som en ny serie.

Denne lille saken sprang rundt i parken og visste ikke helt hvor den var


Batman må jo være alles helt,,,,hehe! (eller hva Stein Ivar)








Elsker denne tømmer renna



Dette bilde kom feil vei! Hehe! Men dette er jeg og min venn for en dag ;)


Denne jenta tok av etterhvert ja! Hehe

Dette var noen bilder ja!

Så nå vet jeg ikke hvor mye inntertt det blir fremover.......men men! Ser frem til å jobbe og slappe av på en plass i 4 uker nå, før jeg reiser litt sørover igjen og treffer Ellen!

Ellers GOD PÅSKE TIL DERE ALLE

5 comments:

Anonymous said...

it seem s very lovly down under;)


GOD PÅSKE sweetie!!!

Anonymous said...

ikkje bra d der med home and away!
Men du MÅ jo bare reisa t summer bay, d e kje snakk om någe aent:)

Ole said...

it is lovely! hehe

Ja tenker på det åsi,,,men men alle her nede hater den serien,,,så litt flaut å spør,,,men jeg skal finne den plassen

Anonymous said...

Dæven skeise!! Det æ jo BATMAN!!!! Du he treft BATMAN! Bortimot det kuleste som noen kan oppleve EVER!
Himmel....you lucky pig!!

Det eineste æg kan skilte me æ at æg fekk igjen snaue 7000 på skatten. Men det bli liksom bare som et sandkorn i sahara mot å treffe BATMAN!

jaja.....Elles he Grill sesongen begynt i agder alle 20a. Steike varmt på Lunds beste veranda! jillt!!:D
Bortsett frå det æ alt me det gamle. Hommen å Annette delte seng IGJEN på lørdag å den slags. Lukte bryllup a detta!! haha.
Neida, så.....

Mene tykke au du må ta ein tur te summerbay! Så tege du me dæg Hailey tebake te mæg. Souvenir.

Jeje, mi talas! Innlede påska me galskap på Evje i mårra! Sweet! Tudels

Ole said...

Hehe! Ja batman var jo bare helt utrolig,,,traff en engelsk mann godt oppi 20 aarene som var saa stolt, fordi han hadde faatt lov til aa ta bilde med batman.....

Hmmmm,,,,,skatten ja! maa finne igjen hvor mye jeg fekk igjen! Satser paa mye der!

Hommen den bukken....er det noe mer aa si der ;)Du faar grille med maatte og husk aa pant flaskene dette aaret :D

Ja skal prove aa kapre Haily,,,,men leter febrilsk etter summerbay.....

Du faar drikke noe bra vodka faar meg ogsaa,,er saa lei av aa drikke vin som koster 40 kroner for 4 liter!

tsjohei!