Sunday, June 24, 2007

Paa jakt etter sommeren

Etter aa reist fra Harvey bay stakk vi til Airlie beach, en plass bare vi har klart aa bruke ei uke. Litt morsomt, at jeg aldri lerer aa booke den bussen noen dager fore jeg egentlig har tenkt aa reise, men har lert naa! Ellers saa var dette en sommer by som folk kommer aa fester en dag, reiser ut til whitsunday oyene, kommer tilbake og reiser videre.

Saa vi reiste ut til disse oyene med en sailbaat i det verste regneveret som har vert der paa 100 aar! Ja det hores kanskje ikke saa goy ut, men vi gjorde det beste ut av det! Saa vi vandra rundt i en Nasjonalpark (Noe Ellen bare digger, eller kanskje ikke). Har man sett et tre har man sett alle! Men jeg syntes disse treene var kule da! Ikke saa mye mer aa skrive om denne parken, men jeg slikka paa en maur som visstnok skulle smake sitron, noe den gjorde. Videre saa seilte vi litt til og snorkla. De neste dagene paa denne baaten seilte vi og saag disse oynene og snorkla enda mer! Vi var totalt 9 gjester ombord paa denne baaten og flaks som vi har, havna vi jo med bare par og ei fransk jente! Det ene paret var paa bryllups reise og klaga paa aa uheldige de var paa denne reisa, det neste var et fransk par som virkelig kunne kunsten aa klage og Ellen digga de! De storste problemet deres var at ho kjerringa hadde tidenes Eli Hagen haar og trengte sin daglige pleie av dette haaret og naar vi bare fekk 2 min dusj hver dag ble dette et stort problem, saa snille som vi er, gav alle sine 2 minutter til ho og ho kunne staa 18 min i dusjen! Ellers var det et engelsk par som bare var helt normale, som oss! Men nok om denne turen!

Etter noen fester reiste vi videre til Townsville og jeg har faatt folelsen at jeg har kommet meg paa grensa til sommeren igjen! Men det er fortsatt kald paa natta! Men idag reiser vi til Magnetic Island som Ellen tror folkene fra Lost kanskje er paa! Tingen med denne oya er at naar James Cook fant Australia, gjekk kompasset mad, fordi denne oye magnetisk!

Men hoydepunktet med turen til oya er fullmaaned festen og jeg treffer igjen utrolig mange som jeg har jobba med og truffet naar jeg har reist!

Bilder kommer senere!

Ellers saa maa jeg si at det er en opplevelse i seg selv aa reise med en Nordlending, har aldri ledd saa mye i hele midt liv tror jeg.

No comments: