Monday, January 29, 2007

Solbrent i Port Dickson

Hei igjen mine lesere!

Folte det var paa tide aa oppdatere bloggen litt igjen naa!

Vi stakk som sagt til kysten med en taxi og fant et helt greitt hotell, som vi naa har bodd paa i noen dager og skal bo paa resten av oppholdet. Paa dette hotellet finnes det ikke saa mange inekter og kryp, med untakk av den lille firfirsla som Espen fant og lekte med igaar!

Port Dickson ligger 1,5 time fra Kualu Lumpur og er jo bare en herlig plass. Hotellet vaares ligger ikke paa den rikeste og fineste plassen vil jeg si,,men dog, er den mye kulere. Dagene gaar med til aa spise den herlig maten, ligge paa staranda og kikke paa lokalbefolkningen.

Stranda ligger rett ved hotellet og er helt grei, havet (Malaysiske vesthavet, tror eg) er er litt grumsete men det gaar bra. Det morsomste maa vere at vi er de eneste kvite folka som vandrer rundt her paa denne plassen. Derfor hilser folk naar de kjorer forbi oss, noen tuter og veldig mange smiler og stirrer.

Maten her er utrolig, forste gangen eg skulle bort aa kjope mat holdt eg paa aa faa sjokk, her snakker vi ikke skikkelig vask av tallerkener og alt ser jo helt vemmelig ut, men maa man saa maa man. Forste maltidet skulle vere en special one, kylling og ris med all slags reker og ufyselige ting oppi. Spiste litt, men det var vanskelig. Men naa begynner eg aa bli vant med maten, saa naa gaar det i kylling med ris og diverse sauser, noen som er UTROLIG STERK, i love. Har ikke tatt steget med aa sitte aa spise med hendene enda, men det kommer nok. Videre har de en helt utrolig smart maate aa ta med brusa paa. Man fyller en pose med is, tar brusa oppi, setter ett sugerror oppi og knytter igjen. Dermed kan man gaa rundt i varmen og nyte brus kald lenge. Genialt sier jeg bare.

Traff en fyr her om dagen som kom kjorte med en sver appekatt, utrolig kult. Begge to paa scoteren, apen fremst og mannen bak, kan livet bli mer herligere.

Maa bare nevne en ting til, Kokkos nott er jo bare helt utrolig. Man kjoper ei nott og saa hogger de hull i den. stikker et sugeror oppi og saa drikker man og spiser de kvite inni. Dette har blitt min frokost naa.

Med en gang jeg kom her la jeg meg paa stranda med boka Engler og demoner. Ble saa hekta at jeg glemte alt. Siden sola alltid var bak skyer tenkte jeg den tar ikke saa mye. Men tror aldri eg har blitt saa solbrent i hele midt liv, har ligget aa sovet paa ryggen og provd aa smore meg med mange typer kremer saa naa hjelper det.

Derfor bestemte vi oss for aa gaa inn til den lillebyen i nerheten. Vi ville ta taxi men resepsjonsdama sa det kosta 50 Ringid (100 Kroner) noe vi ikke hadde i kontanter til. Men ho ga oss et tips om aa ta bussen som kosta 3 Ringid (6 kroner), noe vi gjorde. Den bussen er det sykeste jeg har sett az, d rista og den saag ikke ut. Men angrer ikke, saa buss blir det tilbake ogsaa.

Er utrolig vanskelig aa finne en skikkelig krem mot solbrenthet her nede, povde aa forklare det og vise, men de kikka bare rart. Ingen som blir solbrent her vettu. Men har kjopt alo vera.

Naa jeg satte meg med denne maskinen trodde vi det var den 28, men det er jo fillen meg den 29, litt stressa her, bare 2 dager til vi stikker til Thailand.

jeje

Insjh Allah

3 comments:

Anonymous said...

hehehe tosk husk sola tar mer der nede enn her uansett!!... Smøre deg tre ganger om dagen, da er viktig! Og kanjse bruke sunblokk på din sarte hud;-) ...

Åshild said...

takk for at du rekne om valutaen for meg begge gongene...

Eg må bare le av d du skrive, du e herlige du sweety pie:) men eg savne bilder av deg....

Ole said...

hehe! ja naa smorer jeg meg hver dag og mange ganger til dagen!!

Ja du vet aashild: tenker paa deg! Kommer bilder snart, maa bare faa kobla opp min pc.