Wednesday, February 7, 2007

De siste dagen og mye vas :D


Jaja! Nå sitter jeg her på flyplassen i Kualu Lumpur igjen! Nå snakker vi 10 timer venting! Kjeder jo livet av meg, så tenkte jeg skulle få oppdatert bloggen igjen!

Har skjedd så utrolig mye i det siste at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Hvertfall så ente det med at vi ble på denne turist øya,Phi Phi, resten av dagene i Thailand! Grunnen til dette er at meg og Espen gjekk forbi et nordisk kurs senter for dykkere, noe det kryr av på øya. Vi stakk innom for å høre på priser og hvordan dette funkerte og syke som vi er så hadde vi plutelig bestilt dykkeropplæring! Dette var et kurs som varte i 3 dager. Første dagen var det en del terori og vi dykka på stranda på sånn 1 til 2 meter dyp. Der gjorde vi utrolig mange øvelser (orker ikke å gå i detalj her)! Andre dagen forsov vi oss nesten som vanlig, men våres 2 instruktør ventet på oss. Vi stakk ut i havet og starta å dykke skikkelig, kjente åssen det bare kribla i kroppen, tror jeg var litt nervøs. Uansett så hoppa vi i vannet og gjorde nye tester og øvelser, etter på hadde vi et fundive som vi valgte å kalle det! Var bare helt utrolig å svømme der under med fisker som man bare ser i et aqvarium og seff skillpaddene som bare var herlige. De morsomste var at instruktørene våres var svenske, utrolig hvordan vi kan mistforstå hverandre, de skjønte jo ikke hva vi sa og vi skjønte ikke hva de sa ei stund. Men etterhvert som vi hadde oversatt noen ord osv så var vi på nett! 3 dagen fekk vi litt friere tøyler og gjorde bare noen øvelser. Vi måtte jo seff brife litt for de andre dykkerne med å hoppe baklengs ut i vannet og gjøre dumme ting som å bygge pyramide under vannet. Men vi skulle jo bare ha en siste test, var vel da jeg merka at jeg fortsatt har litt klaus! På 4-5 meter djup skulle vi ta testen der vi tok av maska og skulle ta den på igjen, jeg har jo lukke mekanismen i nasa, så når jeg skulle puste inn igjen, pustet jeg med både nasa og munnen. Følte nesten at jeg drukna, slukte både vann og oksygen. Fekk panikk og tenkte at nå dør jeg, tok tak i armen til instruktøren og ga tenkt for hjelp. Men plutselig gjekk det opp et lys for meg at jeg bare kunne holde foran nesa, noe jeg gjorde. Dermed fekk jeg puste igjen, tingen med ventilen er at man kan blåse ut alt vannet igjen til og med spy under vann. Da jeg fekk kontroll var jeg og instruktøren min på vei opp til overflaten og vi lo bare når vi kom opp. Dermed gjekk vi ned igjen og prøvde en gang til. Ja jeg klarte det denne gangen! :D Ellers så var vi vel på d meste nede på 16 meter og vimsa, og der såg vi blant anna blekksprut. Orker ikke å skrive navnet på de andre fiskene, fordi de kan jeg ikke. (hehe) (By the way, såg sånne oppdrag nemo fisker)

Men nå har jeg hvertfall dykkerlappen ned til 18 meter og planen er å få dykket litt i Australia, kanskje ta de 5 dykkene som kreves for å dykke til 30 meter.

Vi ble foresten filma under vann, men filmen var for stor for youtube, noen som vet hvordan jeg kan få lagt den ut?????

En ting til om dykking så er jeg ferdig, dykke utenfor den stranda som filmen The Beach ble spilt inn på :D

Hva gjorde vi ellers............joda, vi måtte jo bare ha en liten fest etter alt stresset. Var på en fest for dykkere, der det var konkuranse mellom alle dykke butikkene på øya. Nei, jeg deltok ikke! Konkuransen gjekk ut på å fylle snorkelen og ei trakt med sprit osv og drikke fortast mulig, sykefolk sier jeg bare. Men uansett om vi ikke var med på den konkuransen, fekk vi i oss nok alkehol. Etterpå var jeg på nachspiel på stranda, da kjente jeg virkelig at jeg var på tur, der sitter man å drikker og snakker (jeg snakker) rundt et bål, mens en fyr spiller gitar og man kjenner ingen andre. Deilig! Han som spilte gitar spørte om jeg kunne skrive autografen min på gitaren han, hmmmm, aner ikke hva jeg har gjort ;)

Jejeje,,,,,,,,,ellers så gidder jeg ikke å skrive mer nå......
Neste gang vi snakkes er jeg i Australia,,,,,weeeeeeeeeeee

Legger ut noen bilder fra turen nå:


Utsikten fra det første hotellet i Malaysia

Bilde fra Fuglerparken, gjekk bak en foss!



Sykt å stirre denne haien inn i øyene på akvariumet i Kuala Lumpur

Traff plutselig på våres taxi sjåfør i Chinatown i Malaysia

4 comments:

Anonymous said...

haha... glede meg nå jeg får tatt lappen jeg også;-) ... åååå nemo fiks... eg og vil...

hehe du og snakking i fylla alså;-) hahahahahaahaha

Ole said...

ikke sant,,,,du maa ta lappen saa kan vi dykke isammen

Anonymous said...

Hallo der :-)
Moro å se og lese alt dere finner på. Tydelig at dere har det knall moro fremdeles! Håper Australia blir bra. Her er det snø og kuldegrader - brrrr....
karamEllen :-)

Ole said...

D er bra, har d utrolig kult! Håper du koser deg i parken da?

Ja,,,,,er litt kaldt i sydney idag også og d regner, men skal ikke klage! ;)