Monday, February 12, 2007

In Australia! How are u? What are u looking for?

Ja naa er det vel paa tia aa oppdatere bloggen igjen! Joa kom meg endelig til Australia paa fredagen etter en utrolig lang tur! Etter mye vas og kjas og en forbanna Ole Ronny ordna det meste seg! Vi ble ikke henta paa flyplassen og mye tull med hostellet, men vi fekk ei seng og overlevde! Forste inntrykket som bare fekk meg til aa smile og gjorde meg glad igjen var en finsk fyr som kom inn paa rommet! Man ser bare fore seg Perka fra borettslaget! Og det forste han finske fyren sier er at han har den storste hangoveren ever (En backpacker har aldri en hangover aa skryte paa seg, saa har man noe aa snakke om), vi bryter bare ut i latter og fyren stammer videre om sin tur i Kina paa sitt Perka spraak!

Ellers hva har skjedd, jo paa lordagen vandra jeg en tur alene ned til operaen og satte meg ned aa slappa av (Opraen er ikke saa fin som paa bildene nei), gjekk videre inn i en park, som bare beviser hvor hoflige Australiere er. Naar man kommer inn i parken som er gratis, staar det et svert skilt, PLEASE WALK ON THE GRAS! Hvor mange har sett et slikt skilt?? Jeg maate stoppe og tenke noen sekunder der, hadde jeg lest riktig! Videre vandra jeg rundt i parken og satte meg ned paa graset, begynte aa snakke med noen fra New Zeland og videre med ei fra Nederland! Etterhvert ble jeg invitert med aa spise meg ho dama fra Nederland! Vi vandra rundt paa Starbucks og var innom noen resturanter og stakk ned igjen og saag paa operaen by night! Maa bare si at jeg elsker dette livet allsaa!

Lordagens natta stakk meg og Espen ut paa byen, maa bare si at denne byen kan virkelig faa alle til aa feste! Hehe! Vi holdt sammen nesten hele natta paa barene, etterhvert fant jeg ut at jeg skulle stikke paa nachspiel med noen og fant fort ut at de lokale er noen rockere................men resten er sensuret!

Ellers hva har jeg gjort de siste dagene! Joa, vi har vert paa infomasjons mote til Work and Travel og skaffe en del infomasjon,,,HAR FAATT NYTT MOBIL NUMMER: (fra norge er det) 0061 40 5223542............saa naa er det bare aa sende melding! Ellers saa har jeg faatt Australsk Bankkort.....problemet er vel bare at man maa finne en maate aa fylle det opp paa! Saa jeg er paa utkikk etter jobb, skal snakke med saanne jobb folk om noen dager. Planen min er egentlig aa sette nesa sorover i Australia aa faa en jobb der, men dukker det opp noe i Sydney saa tar jeg braatt den i noen dager! Det neste etter aa faa seg en jobb er aa finne seg en plass aa bo, blir litt dyrt i lengden for disse hostellene og man maa bytte rom osv...........saann som idag, vi skulle egentlig sjekke ut klokka 10 Am, og vi trodde det var klokka 12 Pm, saa vi ble vekt av noen klokka halv 12,,,,arg,,,,,kjente jeg stressa litt da,,,,,men nok om det! Med tanke paa plass aa bo tenker jeg egentlig bare aa flytte inn med noen, rundt paa hostellene henger det lapper fra folk som trenger noen aa bo sammen med, saa galen som jeg er hopper jeg vel paa noe saann.

Videre saa maa jeg bare kommenter den brannen som har vert paa Phi Phi oyene, som var saa forbered paa en ny Tsunami! Men saa plutselig skjer det motsatte, det blir brann........men det er bra turistene kan hjelpe til, tviler paa at de hadde noen brann system der ja!

Fortsettelse kommer neste dag,,,skal paa Travel talk!

Fortsettelse:
Ellers hva har skjedd! Joa da,,,,,,maa bare si at kinesere og den slags folk er jo bare helt ville! Har jo greitt aa blitt kvitt heis skrekken paa en maate! Men aldri ta heisen feil vei paa en kinesisk kjope senter! Selvom det staar max 14 personer saa trykker det jo saa mange de kan faa inn i den lille heisen! Og de stopper ikke for noen sier at naa holder det! Der stodd jeg trykt inn i hjorne paa den lille heisen, kjente meg utrolig varm og ble helt daarlig. Bra at de er saa smaa at jeg kan se over de ;) Saa heretter skal jeg aldri ta heisen med mer en 3 kinesere samtidig!

Men i skrivende stund sitter jeg og er ikke helt sikkert paa hva jeg skal gjore videre! Vi har en plan om aa reise til en liten by som heter Mildura! Denne byen ligger 105 mil fra Sydney,,,,,dvs 14 timer med buss! Planen videre er aa bo der i 14 dager og plukke druer,,,nam nam! Skal snart ta en telefon aa spore om de trenger arbeidere! Men lever i troa, saa visst de sier ja er vi paa vei inatt!

Insjh Allah

No comments: