Wednesday, February 21, 2007

No Worries

Joa,,,,har vært i Melbourne noen dager nå og må bare si at jeg elsker denne byen allså! Byen er så slow town at jeg blir nesten redd! Ellers så hva har jeg gjort de siste dagene,,,,,,har vel bare hengt rundt i byen og sett meg litt omkring,,,slappa av og ligget på stranda!

Vi bor rett på siden av et utrolig kult marked! Her er det samling hver søndag og onsdag! På søndagene kommer alle bøndene og mange andre rare folk og selger alt mulig rart! Og idag, onsdag er det lissom en liten fest der de selger altslags mat og har underholdning med fyrverkeri og gode greier! Så vi vandra ned og kjøpte mat, vin av en bonde, satte oss ned og slappa av! Utrolig hærlig å bare sitte å se på folk man ikke kjenner og man vet at ingen her kjenner meg! Thi hi!

Ellers så har jeg vært på byens strand.......st Kilda beach, som ligger en halvtime fra byen! Jeg hoppa på en trikk som stoppa hver 500 meter så det tok si tid,,,,,men uansett,,,,tror dette må være Melbournes beste plass altså! Når man kommer med trikken inn i denne bydelen er det som å komme inn i en helt annen verden......husene er utrolige lave og man føler nesten som man er i en moderne westeren by! Stranda er jo bare hærlig med folk som gjør sitt daglige gjøremål som å jogge på stranda, gå på rulle skøyter,,,,ta seg den vanlige spasserturen å plystre på standa eller rett og slett nytte si daglige øl på en av de mange pubene som ligger ved stranda! Ja,,,,tror nesten jeg er forelska i denne plassen!

Anngående jobb så har jeg idag fått en! Etter å ha vært utrolig lei av å vente på den Mildura jobben tok jeg saken i mine egne hender og ringte til Fruit picking labour. Dette er et kontor som arbeidsgivere ringer til får å få arbeidskraft. Uansett så fekk jeg noen nummer av de og slo til på den første jobben! Så imårra skal jeg hoppe på et tog som tar 2-3 timer fra Melbourne, i den byen, som jeg ikke husker navnet, på skal jeg treffe ei dame som vi skal jobbe for! Ho skal ta oss med på gården og vi skal bo der sammen med mange andre fra heleverden............er litt spent åssen det er der,,,,,,,,aner rett og slett ingen ting.........bare at vi må ta med oss mat, fordi det er langt til nærmeste butikk. Men ho skal kjøre oss til markedet sånn av og til! Føler rett og slett at jeg kommer til å kjenne skikkelig åssen det er å leve på landet i Australia nå. Men målet mitt er bare å takle de 4-6 ukene vi skal være der og nytte roligheten og tanken at jeg ikke trenger å tenke på hvor vi skal bo neste natta! Men håper seff at de har internett der ellers så blir det lenge til jeg får oppdatert bloggen!



Fra en pir i Melbourne


Her nede ligger den hærlige stranda mi


Hmmmm,,,,,et kryss,,,,skjønner ikke åssen folk holder kontroll i denne trafikken



En trikk i gata, i utkanten av Melbourne

Hmmmmm,,,,,,er jo bare dødskule butikker


Denn kjente bro ved siden av Operanen i Sydney! Denne går det faktsik an å klatre på toppen av, visst man betaler noen dollar! Tenker på det ;)



Hva er så fasinerende med denne byggningen tro??





Ei måke som stressa forbi! Litt for mange turister,,,,hehe!





Trærne her nede er jo bare så syke!





Dette er jo bare et helt sykt tre,,,dette er røtter lissom!





Ikke ofte man ser et skilt der d står,,,,vær så snill å gå på gresset!






Fant noen gamle bilder fra Thailand! Joa,,,,de er klare for Tsunami! Man har en plass å spinge, men det spørst om hvor sikker den er da!



Bye Bye Thailand,,,,,,hehe!

Pust,,,,nå er det nok bilder for ei stund!

Uansett så snakkes vi sikkert snart!

Insjh Allah!

5 comments:

Anonymous said...

Saa herligt aa bu langt ude paa landet! Eg blei jo bare litt misunneligge naar eg ser paa bildene fraa Australia (thailand aag altsaa)! D ser jo knallfint ud aa varmt ikkje minst!

Anonymous said...

Jeg kunne lett ha bodd der ja!! Så bra dere ha fått jobb da... weee

høres ut som hjemme, der er det 4km til nermeste butikk vet du hehehe;-)coool

Anonymous said...

Tippe du lengte noe vilt heim te gamlelandet! Men så kan ægfortelle dæg at det Ligge ca 2 meter snø på verandan her så gjenge knapt an å sjå ut i det heile tatt. Ute i gata vett æg at det befinne seg en del biler, men kan bare sjå ein a di. Resten æ lost i snøen. Så du bør nok bli der du æ ei stund te....

Anonymous said...

Hei på deg din gamle sei :-)
Her er en liten hilsen fra Parken. Vi er på jobb og koser oss. Godt og varmt har vi det og nå. Har fått varmelamper i taket. Herlig!
Tenker du er misunnelig nå ;-). Håper du har det bra. Savner skravla di her på jobb. Klem fra Wilfrid og Ellen

Ole said...

Hei paa dere! Endelig tilbake i en storby!Ja du maa bare komme paa besok Aashild! Ja er saa utrolig glad jeg ikke er heime i den snostormen stein! Karen: Det var faktisk en liten lokal butikk!

Koselig aa hore fra dere Willfrid og Ellen! Ja savner faktisk dyreparken utrolig saa maa av og til hore paa noen dyreparksanger! D var fillen meg paa tide med varmelampe...........Ellers saa maa dere hilse resten av gjengen. ;)