Wednesday, March 7, 2007

Jobben holdt i 11 dager ;)

Naa har jeg endelig kommet meg tilbake til Melbourne etter 11 dager med et slitt!

Etter aa ha tatt tog i noen timer og 2 busser havna vi paa en plass som heita strathmerton. Her bor det bare 475 mennesker og plassen er bare utrolig ode! Vi ble losjert inn i et hus som det bodde 10 andre i, eller siden huset var fullt, maate vi bo i ei campingvogn til noen flytta ut, det tok heldigvis bare to dager! Her var det folk fra canada, tyskland, italia, sveits, england, frankrike og det kom noen svensker de siste dagene. Forste arbeidsdag var jo bare et helvete, det var 39 grader og der sprang vi paa aakeren etter traktoren. De siste dagene hadde jeg faatt en del utslett og i denne varmen tok jo disse helt av, saa jeg holdt i 4 timer saa ble jeg sendt til legen! Men jeg fekk noen tabeletter som bare var helt syke, saa etter 2 dager var jeg i kjempe form igjen. Har ikke tid til aa skrive saa veldig mye.....men videre i korte trekk.......sjefen vaares paa denne farmen var ei dame som var helt syk i hodet.......ho kjefta absolut hele tida, i lopet av 11 dager vi var der var det ingen som fekk et kompliment...Vi jobba alltid altfor sent,,,,og vi maate boye ryggen og plukke i 2 timer for vi fekk pause,,,og vi faar betalt faar aa bruke begge hendene saa ikke prov aa sett den andre handa paa laaret....og visst fluene palger deg, betyr det at man ikke jobber fort nok....

Videre saa maate vi reise fordi de ikke hadde nok jobb.......og pengelense som vi var haika vi 20 mil til Melbourne! Ja vi er sproe,,,,,men er kanskje noe av det kulaste jeg har gjort,,,,traff mange kule folk paa veien og en lastebil sjaafor kjorte oss nesten hele veien....og naar vi endelig kom til byen inviterte han oss med hjem paa en betingelse at vi var rolige saa ikke dama vaakna......Idag tidlig fekk vi kaffi og frokost,,......livet er jo bare herlig......saa naa har vi nummeret hans saa neste gang vi skal reise saa kan han kanskje ordne oss en ny gratis tur!

9 comments:

Anonymous said...

hehe det er jo litt hærlig og da hehe... Men litt kjipern at dere ikke fikk noe bra jobb.

Håper dere finner lykken i Melbourne;-)

Berit said...

Du må kje arbeida så seint;-) Hehe

Ole said...

Ja vi finner lykken i Melbourne!

Hehe,,,,,du skulle vert der Berit, kjerringa var syk i hodet, ho hadde til og med fjerna dora paa bilene sine for aa spare tid....hhah

Åshild said...

crazy lady, d e alt eg har å sei om henna...

Anonymous said...

He du ikkje lært at du ikkje ska bli me fremmede mannfolk heim? Kunne endt stygt detta.

Stille spørsmålstegn med dømmekraften din her ronny...

Anonymous said...

Fin historie om besøket dere hadde til oss!Men du glemte å nevne at Espen dansa på bardisken!Kos deg videre-hilsen Trine

Anonymous said...

NÅR KJEME DU HEIM OLE RONNY?!?!

Anonymous said...

Jøsken.... Har du ikkje sett "Wrong Turn"? Kunne gått rektig gale... Lastebilsjåførar er ikkje så snille som Stephen King-bøkene vil ha deg til å tru...

Ole said...

Vi har full kontroll stein ivar! Det besøket er kanskje det smarteste vi har gjort noen gang, nå har vi fri transport i Australia!

Prøver å sensurere litt her Trine!

Hmmmmm,,,,,kommer hjem om et år eller 2,,,tror jeg,,,savner du meg T!

Wrong Turn ja,,,,må du ikke skreme meg! Stoler på Allah jeg! hehe